خدای اطلسی ها

یارب دل پاک و جان آگاهم ده

خدای اطلسی ها

یارب دل پاک و جان آگاهم ده

عمار یاسر کیست؟

عمار یاسر کیست ؟ 


عمار همان گونه که در طول حیات پیامبر خدا صلوات الله علیه ، مؤمنى جان بر کف و مدافع اسلام بود، در دوران امامت على(علیه السلام) نیز شیعه اى مخلص و استوار بود و در رکاب وى با متجاوزان و پیمان شکنان جنگید.
وى در زمان خلیفه دوم، مدتى امارت و ولایت کوفه را عهده دار بود و در زمانِ مسئولیتش در این شهر، همچنان روحیه تواضع و اخلاص و ساده زیستى را حفظ کرد و کوشید تا از عدل و حق فاصله نگیرد. همین شیوه بر عده اى سنگین آمد و زمینه برکنارى او را فراهم آوردند. پس از آن وى دوباره به مدینه برگشت و در کنار على(علیه السلام) ماند و از دانش و کمالات او بهره گرفت.

عمار یاسر، در سنگر نهى از منکر، تلاشى چشمگیر داشت و در دوره خلیفه سوم نسبت به سوءاستفاده هاى وابستگان خلیفه از بیت المال انتقاد و اعتراض مى کرد و به خاطر همین رفتارش مورد خشم دولتمردان قرار گرفت و آزارش دادند، چون حریف زبان صریح و حق گو و انتقادگر وى از انحرافات و خطاها نبودند.
عمار، معیار حق بود. رسول خدا(ص) فرموده بود: عمار با حق است و از آن جدا نمى شود. از این رو در بروز فتنه ها وقتى کار بر مردم مشتبه مى شد، نگاه مى کردند عمار در کدام طرف است، همان جبهه را جبهه حق مى دانستند. در نبرد صفّین نیز، وجود عمار در میان لشکریان امیرالمؤمنین(علیه السلام) دلیلى بود بر اینکه این سو حق، و جبهه مقابل، باطل و ستمگر است.

عمار در دوران خلافت على(علیه السلام) سالخورده بود، اما جواندل، با نشاط و پر تلاش بود. وى در دوران حکومت علوى، رئیس نیروهاى انتظامى در مدینه شد. پس از فتنه گرى هاى معاویه در شام و پیمان شکنى طلحه و زبیر و بروز زمینه هاى جنگ جمل و صفین، وى به همراهى امام حسن مجتبى(علیه السلام) مأمور تجهیز نیرو از شهر کوفه شدند.
در نبرد صفین، حماسه آفرینى هاى عمار در دفاع از جبهه حق و رسوا کردن نیروهاى باطل بسیار چشمگیر بود. او در میدان نبرد، خطبه هاى شورانگیز مى خواند و رزمندگان را به پیکار بى امان با متجاوزان و پیمان شکنان دعوت مى کرد. خطابه هاى روشنگر او، به سپاه حق بصیرت بیشترى مى داد. وقتى چشم او به پرچم عمروعاص افتاد، گفت: به خدا قسم، ما با این پرچم تاکنون سه بار جنگیده ایم و اینان در این جنگ هم هدایت شده نیستند و در همان کفر سابق به سر مى برند.

در گرماگرم نبرد صفین، عمار یاسر، شهادت طلبانه و با اشتیاق به میدان رفت، در حالى که چنین رجز مى خواند:
امروز، محمد (ص) و حزب او را دیدار مى کنم و پس از نبردى دلاورانه سرانجام به شهادت رسید.
شهادت عمار یاسر، گرچه در حضرت امیر و یارانش شدیداً اثر گذاشت و آنان را غمگین ساخت، ولى در تزلزل روحیه سپاه شام و رسوا نمودن معاویه هم بسیار مؤثر بود. چون رسول خدا(ص) بارها درباره او فرموده بود: گروه ستمکار و اهل بغى، او را مى کشند.
و ثابت شد که این گروه، همان سپاه شام اند که به فرمان معاویه به جنگ با على(علیه السلام) آمده اند.

عمار یاسر، این شیرمرد شجاع، در 94سالگى به آستان پروردگارش عروج کرد و خطى از حماسه و ایمان و ولایت را براى همیشه، پیش روى رهروان حق باز کرد.


کلام آفتاب

بسم الله الرحمن الرحیم

عدم سازش وتسلیم در برابرظلم و زور گویی امروز هم ملت ایران، یک ملت آرمانگراست و با ظلم و زورگویى و تحمیل و تبعیض مخالف است.

 همه کسانى که اهل ظلمند، همه کسانى که اهل تبعیضند، همه کسانى که اهل زورگویى هستند و همه کسانى که اهل چپاولگری اند، طبعاً با این ملت میانه خوبى ندارند.
 البته بعضی ها مى‏گویند و ترویج مى‏کنند که ما توهّم مى‏کنیم که علیه مان توطئه هست و دشمنى وجود دارد! خیلى خوب؛ کسانى که دلشان مى‏خواهد چشم خودشان را روى هم بگذارند و بگویند ان‏شاءاللَّه گربه است، بگذارند؛ اما واقعیت که عوض نمى‏شود.


 وجود دشمن، با به خواب رفتن من و شما که از بین نمى‏رود. اگر دشمن، کمین گرفته و منتظر فرصت است که ضربه وارد کند، چه من و شما بدانیم، چه ندانیم؛ اگر به فرض خود را به ندانستن هم بزنیم، بالاخره دشمنى خودش را مى‏کند، چون دشمن است.
 با ندانستن ما، یا خود را به ندانستن زدن، دشمن از دشمنىِ خود دست برنمى‏دارد.
 افرادى مایلند اثبات کنند که نخیر؛ ملت ایران هیچ دشمنى ندارد! کنار خانه خودتان بنشینید و به کار خودتان سرگرم باشید؛ خاطرتان هم جمع باشد که همه جا امن و امان است! نه؛ این حرفها واقعیت ندارد. یک ملت زنده نمى‏تواند این‏گونه فکر کند.

آنها برنده شدند و ما باختیم

آنها برنده شدند و ما باختیم! 



شبکه " ان. بی.سی" آمریکا در گزارشی از حضور بی سابقه مردم ایران در راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران ضمن اعتراف به باشکوه بودن این راهپیمایی به نقل از طرفداران ضدانقلاب و حامیان سبزها نوشت: ما باختیم و آنها پیروز شدند.


به گزارش الف، در این گزارش آمده است: سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران فرصتی شد تا نظام ایران در برابر مخالفانش قدرت نمایی کند. شمار معترضان براساس اعلام سایتهای مخالف دولت صدها تن بود این در حالی است که در تظاهرات های قبلی شمار معترضان هزاران نفر اعلام شده بود. 


خبرنگاران ان بی سی ادامه داد: رسانه های خارجی از جمله شبکه ان. بی.سی اجازه یافتند مراسم روز 22 بهمن در میان آزادی را پوشش بدهند؛ جایی که صدها هزار نفر از مردم ایران برای گرامی داشت سی و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران گردهم آمده بودند.


خبرنگار ان بی سی نیز مانند دیگر خبرنگاران غربی در تهران، با وجود حضور میلیونی مردم، امروز به دنبال سبزها و معترضان می گشت و به این موضوع بیشتز از اصل مراسم اهمیت داد و گزارش کرد: حضور گسترده نیروهای امنیتی از جمله پلیس ضد شورش و نیروهای موتور سوار در تظاهرات روز پنج شنبه برای متفرق کردن معترضان ضد دولتی که قصد داشتند در سالگرد پیروزی انقلاب ایران تظاهرات کنند، مشهود بود. 


یکی از معترضان نیز که خواست نامش فاش نشود در گفتگو با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که وی تلاش کرد تا به تظاهرات معترضان بپیوندد اما با ناامیدی تظاهرات را ترک کرد. وی گفت: حدودا 300 نفر از معترضان را دیدم. فکر کنم حداکثر 500 نفر بودند. اما هزاران نفر از حامیان نظام در اطراف ما بودند. این بدان معناست که ما باختیم و آنها برنده شدند. آنها ما را شکست دادند. آنها می توانند افراد بیشتری را هم گردهم بیاورند. ما شکست خوردیم.


سایر رسانه های غربی که در تهران خبرنگار دارند نیز یا درباره عظمت راهپیمایی ملی 22بهمن88 سکوت کرده اند و یا تلاش کردند با بزرگنمایی سخنان رئیس جمهور در این مراسم، ذهن بینندگان خود را از موضوع پایان موج سبز و بازگشت هواداران آنها به میان ملت، منحرف کنند.


22بهمن فرخنده و مبارک

از نهضت قاطعانه روح الله 

 شد دست ستمگران ز ایران کوتاه 

 با دست تهی و این همه پیروزی

  لا حول و لا قوت الا بالله 

22بهمن بر ایرانیان همیشه سربلند و سرافراز مبارک باد .