خدای اطلسی ها

یارب دل پاک و جان آگاهم ده

خدای اطلسی ها

یارب دل پاک و جان آگاهم ده

کارت هوشمند ساندیس

کارت هوشمند ساندیس 


یادداشت طنز

به گزارش خبر نگار ما و به نقل از یک منبع موثق، دولت کودتا سعی دارد طی ماه جاری، کارت هوشمند ساندیس را در بین کارکنان دولت و دهک پایین(و مقداری بالاتر) به صورت گسترده ای جهت مشروعیت بخشی به خود توزیع کند. 


این منبع موثق گفت: دولت سعی دارد برای کشاندن مردم به خیابان ها از ترفندهای گوناگونی استفاده کند. قرار است، این کارت های هوشمند ساندیس از ساعت 8 صبح روزهای مهم، مانند 22بهمن؛ شارژ شده تا مردم بتوانند از خدمات این کارت ها استفاده لازم را ببرند. مدت شارژ نیز تا پایان راهپیمایی بوده که البته امکان تمدید زمان ساندیس خوری برای پذیرایی از هموطنان همیشه در صحنه امکان پذیر می باشد! 


وی در ادامه افزود: قرار است ماشین های مخصوص ساندیس پخش کنی که مجهز به عابرساندیس می باشند! به صورت گسترده از کشورهای دوست و همسایمان، نظیر چین و روسیه وارد شوند تا خدمت گذاری به مردم شریف به بهترین شکل ممکن انجام بگیرد. 



این منبع که نخواست نامش فاش نشود به خبرنگار ما گفت: برای مهیج تر شدن برنامه ی پخش ساندیس، قرار شده است که جوایزی مانند وام مسکن و ازدواج در انتهای راهپیمایی به صورت قرعه کشی در اختیار هموطنان ساندیس جو قرار بگیرد. 



منبع فوق تلویحا اشاره ای به پخش کیک، ساندویچ، رانی و… داشت که تاکید کرد هنوز بودجه ای برای اینکار درنظر گرفته نشده و بستگی به جواب نظرسنجی ها و بازخورد اخبار دارد. 


این منبع در پاسخ به پرسش خبرنگار ما که پرسید “چرا دولت سعی به پخش کارت هوشمند دارد؟” گفت: اولا امسال سال اصلاح الگوی مصرف بوده و بنا بر این لازم است شعار این کار را در هرکاری سرلوحه ی خود قرار دهیم؛ دوما اینکه در روز نهم دی ماه، متاسفانه به خیل عظیمی از ملت ایران، ساندیس نرسید که این خود باعث شرمندگی است و مقدار زیادی از ساندیس ها حیف و میل شد، و سوما اینکه عده ای م.ب!(منظور ایشان مرفه بی درد است) تلاش داشتند از این آب گل آلود ساندیس های فراوانی به دست آورند و بعدها تشکیل یک باند مافیایی در کار ساندیس دهند که این کار ما تلاش انها را خنثی می نماید. 


در پایان این منبع موثق ذکر کرد که کارت های فوق قابلیت های متعددی داشته که در طول برنامه پنچم و ششم و در راستای تحقق چشم انداز به کار گرفته می شوند. ضمنا قرار است قبل از 22بهمن یک مانوری جهت صحت و درستی کارت ها به اجرا گذاشته شود. این منبع در مورد گم شدن کارت و صدور المثنی چیزی نگفت و موارد دیگر را به نشست خبری موکول کرد. 


گفتنی است دولت کودتا، در روز نهم دی ماه، با پخش گسترده ی کیک و ساندیس توانست به لطف اتوبوس های شرکت واحد، جمعیتی چندهزار نفری را به خیابان ها بکشاند که نهایتا مجبور شد با تصاویر ساختگی و آرشیوی، تظاهرات روز نهم دی ماه را یک حماسه ی ملی جلوه دهد!

جنگ نرم در کلام مقام معظم رهبری «مدظله العالی »

ماهیت وچیستی جنگ نرم 


جنگ نرم ،یعنی جنگ به وسیله ابزارهای فرهنگی ،به وسیله نفوذ ،دروغ ،شایعه پراکنی با ابزارهای پیشرفته ای که امروز وجوددارد -ابزارهای ارتباطی که ده سال قبل وپانزده سال قبل وسی سال قبل نبود -امروز گسترش پیدا کرده ...

جنگ نرم یعنی ایجادتردید در دل ها وفرهنگ های مردم .(88/9/4 )


اهداف جنگ نرم دشمن 


در جنگ روانی وآنچه که امروز به آن جنگ نرم گفته می شود دشمن به سراغ سنگرهای معنوی می آید که آنها را منهدم کند به سراغ ایمان ها ،معرفت ها ،عزم ها ،پایه ها وارکان اساسی یک نظام ویک کشور ،دشمن به سراغ این ها می آید که اینها را منهدم بکند ونقاط قوت رادر تبلیغات خود به نقاط ضعف تبدیل کند،فرصتهای یک نظام را به تهدید تبدیل کند این کارهایی است که دارند می کنند (88/7/2)


- جنگ روانی یعنی چه ؟

هدف جنگ روانی مرعوب کردن است .

کی را می خواهند مرعوب کنند ؟

ملت که مرعوب نمی شود ،توده عظیم مردم که مرعو ب نمی شوند ،چه کسی را می خواهند مرعوب کنند ؟مسئولان را ،شخصیت های سیاسی را ،به قول معروف خود ما نخبگان را ،

اینهارا می خواهند مرعوب کنند .

اراده عمومی را می خواهند تضعیف کنند ،درک مردم از واقعیتهای جامعه خودشان را می خواهند تغییر بدهند ،هدف جنگ روانی این است .(در دیدار با بسیج)


- جنگ روانی این است ،اولاً بین ملت ایران اختلاف بیندازند ،ثانیاً  بین ملت ایران وملتهای دیگر مسلمان اختلاف بیندازند (86/1/1)


- هدف از عملیات روانی دشمن ،تضعیف روحیه ملت ایران ونشانه ای از استیصال دولت مردان امریکایی است ،تهدید وترساندن شیوه قدیمی وهمیشگی سلطه گران برای تضعیف اراده وعزم ملتها وچپاول منابع کشورها بوده است .(85/11/11)


- یک بخش از جنگ روانی دشمن ،دامن زدن به اختلافات است . درداخل کشور ما اختلافات قومی ،اختلافات مذهبی ،شیعه وسنی - اختلافات صنفی ورقابتهای صیفی را ترویج وتبلیغ می کنند .

- من برنامه های استکبار جهانی علیه ملت ایران را در سه جمله خلاصه می کنم 


اول :جنگ ورانی 

دوم :جنگ اقتصادی 

وسوم : مقابله با پیشرفت واقتدار علمی (86/1/1)

امام خمینی واعتقاد به لزوم دخالت دین درسیاست


حضرت امام راحل از معدود علمای دینی بودند که به لزوم دخالت دین در سیاست معتقد بوده وکتاب  ولایت فقیه ایشان تفصیل این اعتقاد بر اساس استناد به منابع دینی وفقهی وسیره رسول گرامی اسلام (ص)است .

لذا شکل رسمی ورود امام به مسائل سیاسی مبتنی برنظریه فلسفه سیاسی اسلام بود که بارها وبارها توسط ایشان طرح شده بود و عملا از سنین جوانی با تعقیب اثرگذار مسائل سیاسی زمان رضا خان وتألیف کتاب کشف الاسرار در پی آن بودند .

 

حضرت امام ناکامی های متعدد پس از مشروطه را ناشی از کنار کشیدن روحانیون از امور سیاسی واین امر را زمینه ساز بروز وظهور استبداد رضاخانی می دانستند :

«در جنبش مشروطیت همین علما در رأس بودند اصل مشروطیت اساسش از نجف ...وایران به دست علما شروع شد وپیش رفت وآن قدر که آنها می خواستند ...مشروطه تحقق پیداکند وقانون اساسی در کار باشد {کوشش کردند }لکن بعد از آنکه {مشروطه متحقق } شد دنبالش گرفته نشد مردم بی طرف بودند ،روحانیون هم رفتند هرکس سراغ کار خودش »

 

امام امت (ره)دربیان تنگناهای اقدامات سیاسی برای روحانیون در زمان رضاشاه می فرماید :

«آیا می دانید درزمان رضا شاه مرحوم شیخ ما رضوان الله علیه چه حالی داشت ؟

در یک قضیه ای که شاید قضیه کشف حجاب بود مرحوم شیخ رحمه الله (مرحوم آقا شیخ عبدالکریم رضوان الله تعالی علیه ) یک کاغذی تلگرافی به رضا شاه نوشت وراجع به این معنی تذکری داد جواب نداد .نخست وزیر فروغی گفت : به عرض اعلی حضرت رسید ایشان گفتند:

شما خوب است مشغول کار خودتان باشید .»

 

حضرت امام (ره) نقش جدا سازی روحانیت از سیاست را توطئه ای برای نابودی دانسته ومی فرماید :

«نقشه دیگری که قبلا کشیده بودند ودرعرض همین نابودی روحانیت هم بوده وتوسعه اش دادند این بود که آن قدر راجع به این معنی که « آخوند را به سیاست چه ؟» ترویج کرده بودند که علما هم بسیاری از آنها باور کرده بودند واگر یک کلمه راجع به سیاست گفته می شد میگفت :

این سیاست است وبه ماربطی ندارد »

 

امام این اندیشه را تنگ نظری وکج فهمی دانسته ودر اعتراض به چنین نگرشی می فرمایند :

«وقتی شعار جدایی دین از سیاست جا افتاد وفقاهت در منطق ناآگاهان غرق شدن در احکام فردی وعبادی شد وقهراً فقیه هم مجاز نبود که از این دایره وحصار بیرون رود ودر سیاست وحکومت دخالت نماید حماقت روحانی در معاشرت بامردم فضیلت شد .به زعم بعضی افراد ،روحانیت زمانی قابل احترام وتکریم بود که حماقت از سراپای وجودش ببارد والا عالم سیاسی وروحانی کاردان وزیرک ،کاسه ای زیر نیم کاسه داشت واین ازمسائل رایج حوزه ها بود که هر کس کج راه می رفت متدین تر بود »